the hills of Emyn Muil strategie analyse

Adventurers! 

We hebben de Eagle in veiligheid gebracht bij onze rare vriend Radagast the Brown. Nu we weten dat het goed gaat komen reizen wij door naar The Hills of Emyn Muil. 

 

Je hebt vernomen dat Gollum hier in de buurt moet zitten. Het is een zeer extreme en gevaarlijk pad die we moeten doorstaan. 

 

Het is maar goed dat je der op voorbereid bent, want we moeten sneller zijn dan de enemy! Vind verse sporen van Gollum.....


Strijders met deze adventure pack gaan we dieper Middle Earth in. Nu nemen we de naar naar het gebied Emyn Muil. Een rots achtig gebied met enorme pieken. Het schijnt dat Gollum hier gezien is, zoek het verse spoor voordat de enemy dit doet. 

 

Niet alleen breid je het verhaal uit met deze AP, ook de player kaarten zijn gaaf! Er zitten een aantal kaarten tussen die je in het begin van de game absoluut niet mag en kan missen. Lees de kaart analyse van dit scenario. 


  1. Shadows of Mirkwood / adventure pack 4.
  2. Encounter sets / Dol Guldur orcs, Saurons reach and The Hills of Emyn Muil. 
  3. Moeilijkheidsgraat / naar onze mening 5,5. 
  4. Moeilijkheidsgraat / in de community 2,8. 
  5. Questkaart / 1 kaart. 
  6. Keywords / Doomed, surge, when revealed. 

The setup

We gaan gelijk verder met de Setup van de game. Je moet 2 locaties zoeken in het encounter deck. Genaamd Amon Hen en Amon Lhaw en voeg deze toe aan je staging area. Shuffle het encounter deck en laten we beginnen met ons avontuur......


quest kaart 1 : the hills of Emyn Muil

In dit befaamde berggebied heb je het maar te voortduren met één quest kaart. De opdracht lijkt simpel maar dit is helaas niet het geval. Als er namelijk geen locaties in het spel liggen krijgt elke treachery kaart surge. Dit houd in dat je nog een encounter kaart moet pakken wat altijd narigheid met zich mee brengt.

 

Voor de rest van de quest is het wegspelen van locaties de orde van de dag. Vooral de Emyn Muil locaties brengen iets meer met zich mee dan de andere locaties. Hiermee bedoelen we dus dat dit scenario echt gebaseerd is op location controle. De Dol Guldur Orcs en the reach of Sauron enemies kennen we allemaal nu wel. Dit moet op het moment geen spektakel meer voor jullie zijn. Wel kunnen er een aantal enemies zorgen voor extra victory points zorgen denk dan aan Chieftan Ufthak

 

Victory points! We kennen ze allemaal, verzamel deze punten voor het einde van het scenario om een betere score te halen. Nu bij deze quest is het zo dat je hem pas kunt beëindigen bij het behalen van de 20 benodigde victory points. Makkelijker gezegd dan gedaan. Strijder je weet wat je nu te wachten staat!

Kijk mee met ons naar de encounter kaarten voor een beter inzicht wat je te wachten staat.


encounter analyse

locaties

Alles draait om locaties! We nemen dan ook elke speciale locatie met je door. Welkom in Emyn Muil!

 

The east wall of Rohan / Elke niet Rohan trait ally kost 2 meer, ze willen dus dat je met ene rohan deck gaat spelen. Dit is alleen op het moment nog niet interessant genoeg om dit deck te bouwen. Later komen hier betere kaarten voor terug.

The North stair / Als je net dacht een vervelende treacherry weg te spelen komt deze gewoon weer terug met een beetje pech.

Amon Lhaw / met deze locatie begint je avontuur, gelijk een slecht begin. Je attachments werken niet zolang deze kaart de actieve locatie is.

Amon Hen / nog zo'n lastige locatie, deze heb je ook gelijk vanaf het begin. Als dit de actieve locatie is kun je geen events spelen.

Rauros Falls /  Als dit je actieve locatie is dan moet elke ally mee doen met de quest. Dit kan naar uitpakken dat je lees je zo waarom.

The shores of Nen Hithoel / geen lastige kaart je raakt alleen één event kaart kwijt.

The outer ridge / lastig lastig, elke locatie in de staging area krijt +1 threat. Dit is vervelend want dit scenario draait om locaties.

The highlands / reis naar deze locatie en trek één extra encounter kaart.


enemies

De enemies in dit scenario zijn niet nieuw voor jullie op dit moment. Het enige nieuwe gevaar wat deze uitbreiding met zich mee neemt zijn deze Orc Horse Thieves. Deze Orc ramt je Threat lvl  snel omhoog zodra je deze trekt vanuit het encounter deck.

Ook heeft deze Orc een nare ability, hij krijgt namelijk +1 attack voor elke locatie in de staging area. Aangezien dit een locatie scenario is lopen deze plusje snel uit. Ook zijn hitpoints moet je niet onderschatten. Met maar liefst 6 punten heb je deze Thief niet snel weg gespeeld en kan hij voor enorme schade en narigheid zorgen in het begin als je nog niet voldoende board controle hebt. Ook moet je deze 3 enemies niet vergeten.

De befaamde Beastmaster, Chieftan Ufthak en de Eastern crows.

De crows zijn niet moeilijk maar zorgen wel voor meer locaties in de staging area vanwege hun Surge ability.


treacherries

Strijders deze treacherries zijn een echte nachtmerrie in dit avontuur! Elke treacherries triggerd wel weer iets in de staging area of ramt je deck leeg. Lees mee wat ze doen en welke combo ze hebben.

 

Rockslide / Elke ally die mee doet met een quest krijgt 2 damage. In combinatie met Rauros Falls kunnen er heel wat allies verdwijnen. Dit is al zo vaak bij mij gebeurt! ontwijk Rauros Falls.

Impassable Chasm / Heb je net lekker progressie geboekt op een locatie ben je nu alles kwijt. Niet alleen dit is naar ook moet de locatie terug de staging area in. Wat betekent dat je Orc Horse Thieves weer een +1 attack krijgen. (mocht je deze hebben liggen).

Slick footing / Als je er op ingesteld bent voor location controlled deck wat ik jullie ook zal aanraden. Dan speel je natuurlijk ook een Northern tracker. Nou heb je hem grondig gebruikt, maar naar deze treacherry haalt op elke locatie 1 token weg. Als je dan 5 tokens weg haalt ben je deze niet alleen kwijt je moet ook nog eens 5 kaarten van je deck discarden. Laat daar nou net die ene kaart in zitten die je nodig hebt.


shadow effects

Het laatste onderdeel zijn de shadow effects. Iets wat deze game zo uitdagend maakt. Elke speel sessie of #lazyafternoon sessie word daardoor ook anders. Alles leid tot het terug sturen van de enemy. Hij doet je dus schade en vlucht daarna terug naar de staging area. Dit is erg vervelend, want jij kunt hem dan geen schade doen en als je het moet opnemen tegen de Orc horse Thieves dan heb je telkens weer 3 extra threat in de staging area. Laten we het dan maar niet hebben over over zijn hitpoints waar op deze manier geen einde aan komt.

 

Dan hebben we ook nog de Rockslide, doordat de rotsen op je verdediger vallen kan hij de aanval niet verdedigen wat natuurlijk heel logisch is. Hij verdwijnt niet van het veld, maar de aanval word niet geblocked. 


Strijders! Hopelijk hebben jullie ook zo genoten van dit meesterlijke avontuur! We zijn alweer aangekomen bij de laatste 2 avonturen van deze cycle. Strijders laat een comment achter en sloop die orc horse Thieves!